Na základe nariadenia GDPR z roku 2018 máte možnosť odhlásenia z emailovej komunikácie.

Situáciu s preplnenou emailovou schránkou dobre poznáte. Objednáte si niečo v e-shope a okrem potvrdenia objednávky sa na vás začne valiť množstvo emailov. Najagresívnejšie obchody majú pre vás jeden email denne. K tomu pripočítajte kníhkupectvo, donášku obeda, spravodajské weby a ráno po zobudení máte niekoľko informačných emailov. Vypočítajte si to počtom dní v roku a získate vysoké číslo prijatých reklamných emailov.

Horda nových emailov

Treba uznať, že GDPR či už funguje alebo nie, prinieslo povinnosť pre odosielateľov takýchto emailov možnosť odhlásiť sa z ich odberu. K odberu ste sa pravdepodobne prihlásili kúpou tovaru alebo služby, pretože subjekt má právo vám takéto emaily posielať. A veľmi rád to bude robiť. Nesmiete ale dostať nesúvisiace emaily. Ak si objednáte tlačiareň, obchodník vám môže poslať ponuku nielen na nové tonery ale aj na smartfóny alebo inú elektroniku, keďže ide o oprávnený súvis s pôvodným tovarom a možnosťou, že si tieto informácie želáte.

Ako z toho von a čo sa dá robiť?

Keďže každý email musí obsahovať možnosť odhlásenia odberu, je tu možnosť, ako to urobiť čistejšou formou. Máme tým na mysli skutočné odhlásenie, teda kliknutie na link podobný ako na uvádzaných obrázkoch. Dáte obchodníkovi vedieť, že si neželáte dostávať emaily a má možnosť s tým ďalej pracovať. Nebudete sami a pri väčšom počte má možnosť prehodnotiť frekvenciu zasielania. Ani pre obchodníka nie je dobrá správa, keď sa mu začnú ľudia hromadne odhlasovať z jeho informačných správ.

Po kliknutí na odkaz sa otvorí webová stránka s informáciou, že ste boli odhlásení, prípadne s krátkym dotazníkom. Vyberte voľbu podľa vlastného uváženia a dokončite proces odhlásenia. Niekedy sa zobrazí len informácia, že sa chystáte odhlásiť a aktivitu a treba ju dokončiť kliknutím na tlačidlo Unsubscribe.

email odhlasenieZdroj: TOUCHIT
email odhlasenie

Prečo nie spam?

Správy, ktoré nechcete dostávať, môžete označiť ako spam. Znižujete tým reputáciu správ a to nemusí byť vhodné ani pre vás. Napríklad pre budúce objednávky a poštový filter by mohol ďalšie správy, napríklad novú objednávku umiestniť priamo do spamového adresára a nevšimli by ste si ju. Pokiaľ odosielateľ správy umožňuje odhlásenie, urobte to takto. Informujete ho a zároveň je to férový prístup, ako neznižovať reputáciu jeho správ označovaním ako spamu.

Prečítajte si aj:

Značky:

Michal Reiter

Michal Reiter
Publikujem o dianí na internete, súkromí, bezpečnosti a testujem notebooky, smartfóny, audio produkty a ďalšie gadgety.