Treba počítať aj s možnosťou, že email žiadnu prílohu neobsahuje.

Môže sa v správe spomínať, no odosielateľ ju zabudol pridať. To je jeden z prípadov, ktoré majú jednoduché riešenie. Správa neprešla s prílohou od odosielateľa a môže ju skúsiť pridať znova. Pozor na to, že nie všetky typy súborov sa dajú poslať.

Nepovolený súbor

Ide o rizikové prílohy ako napríklad CAB, CMD, COM, EXE, ISO, JAR, MSI alebo REG. Pri niektorých sa zobrazí len upozornenie, no správu sa podarí odoslať. Je tu stále šanca, že ju neotvorí prijímateľ a prílohu v pošte zablokuje antivírus v systéme alebo priamo poštový klient Outlook.

Pred odoslaním príloh ich budete musieť skomprimovať. Síce ju posielate, avšak v inom type súboru. Postačí bežný ZIP súbor. Ešte istejšie bude archív zaheslovať, aby sa nedal analyzovať. Tým sa vyhnete detekčným mechanizmom.

outlook prilohaZdroj: TOUCHIT
Správa sa odoslala, príjemca ju ale dostal bez prílohy

Reštart

Toto je otázka posielania poštových príloh. Objaviť sa ale môže problém, keď sa príloha v správe zobrazuje podľa indikátora spinky v zozname správ, no žiadna príloha sa v správe nenachádza. Máte možnosť vypnúť a zapnúť poštového klienta. Niekedy je problém vo vykreslení rozhrania a pomôže tento postup.

Čistenie cache

Ide o bezpečný postup a súbory z tohto adresára môžete odstrániť. Nie je to nutné robiť pravidelne prípadne vôbec. Na riešenie neurčitých problémov so správami môže pomôcť. Vyčistiť cachovacie súbory môžete v adresári Outlooku vo vašom profile. Nájdete ho v ceste zapísanej nižšie. Text skopírujte a vložte presne takto do Prieskumníka.

%localappdata%\Microsoft\Outlook\RoamCache

outlook prilohaZdroj: TOUCHIT

Pomalý internet

Alebo veľký objem prílohy. Keď tieto dve veci spojíte dokopy, máte ideálnu kombináciu na zmätky s prílohami. Stane sa, že sa správa zobrazí medzi prijatými a to vrátane textu, no prílohy nie sú zobrazené všetky alebo sú zobrazené len prostredníctvom ikon. Kliknúť na ne tak, aby sa spustili, nie je možné.

Počkajte, až sa správa načíta celá. Ukazovateľ stavu načítania správ je vidieť na stavovom riadku naspodku okna. Keď sa nezobrazuje, obnovte načítanie správ klávesom F9 alebo prepnite na inú správu a znova kliknite v zozname správ na pôvodnú, kde bol problém s prílohami.

Prečítajte si aj:

Značky:

Michal Reiter

Michal Reiter
Publikujem o dianí na internete, súkromí, bezpečnosti a testujem notebooky, smartfóny, audio produkty a ďalšie gadgety.