Otázka čitateľa: Potrebujem poradiť s Messengerom vo Facebooku. Pripájam sa k nemu na svojom notebooku priamo cez stránku Facebooku. V minulosti som používal aj tablet, ale ten už zastaral a aplikácia Messengeru už v ňom prestala byť dostupná a podporovaná. Ide o to, že som prestal dostávať odpovede od jednej priateľky, s ktorou si píšem od mája. Napísal som jej bez odpovede už asi 15 správ. Niekoľkokrát sa mi pritom zobrazila v okne Messengera správa „Nepodarilo sa zobraziť všetky zašifrované správy.“ Keď kliknem na tlačidlo „Obnoviť správy“, nič sa nestane a žiadna nepribudne. Môže byť problém v tom, že ja používam Messenger na webe Facebooku a ona pravdepodobne na telefóne cez aplikáciu? Ja aplikáciu v tablete nepoužívam, keďže nefuguje.

Pre posielanie šifrovaných správ je v rámci služby Messenger od Facebooku potrebné používať aktuálne podporované aplikácie a prehliadače.

V minulosti bola táto podpora zahrnutá len v mobilných aplikáciách pre Android a iOS. V súčasnosti už ale spoločnosť Meta (Facebook) ponúka podporu aj pre štandardné webové prehliadače, v rámci pripojenia cez webové stránky a Facebook.com/messages, Facebook chat a messenger.com.

Zdroj: Meta

Je nutné používať aktuálne prehliadače Google Chrome, Mozilla Firefox, Apple Safari alebo Microsoft Edge. V iných alebo starších verziách týchto prehliadačov šifrovaná komunikácia nebude fungovať, respektíve sa nebude zobrazovať.

Je pravdaže len na vás, či sa rozhodnete vytvárať šifrovaný alebo nešifrovaný čet s konkrétnou osobou. Štandardne v tejto službe nie je aktivovaný a pri písaní kontaktom bežným spôsobom sa šifrovanie nepoužíva.

Dôvodom, prečo sa vám zobrazuje správa „Nepodarilo sa zobraziť všetky zašifrované správy“ bude zrejme to, že v minulosti ste na tablete v Messenger aplikácii šifrovanú komunikáciu používali, pričom po začatí používania na webe ste zvolili starší alebo nepodporovaný webový prehliadač. Staršie zašifrované správy sa vám v ňom tak nezobrazili.

Takisto ale platí, že ak sa prihlásite s novým zariadením, ktoré šifrovanie podporuje, ale k prihlasovaniu do daného Messenger účtu ste ho nikdy predtým nepoužívali, niektoré veľmi staré šifrované komunikácie nemusia byť dostupné (to je rozhodnutie spoločnosti Meta, respektíve Facebooku).

Zdroj: Meta

Každopádne sa to týka len zobrazenia pôvodných starších komunikácií. Ak v súčasnosti komunikujete s nejakou osobou bez aktivácie šifrovania, alebo vytvárate nový šifrovaný čet na podporovanom zariadení a prehliadači, nie je dôvod, aby vám odpovede na vaše správy nechodili.

Najpravdepodobnejšie vysvetlenie toho, prečo nedostávate odpovede na svoje správy je, že daný človek s vami už nechce komunikovať.

Vo väčšine prípadov je takéto ukončenie zrejmé aj z povahy poslednej známej komunikácie.

Ak sa s daným človekom osobne nepoznáte a posledná známa komunikácia bola jasne srdečná a neukončená typu: „Ahoj, zajtra ti napíšem ako to dopadlo,“ nie je pravdaže vylúčené, že nemôže odpovedať z iných dôvodov (úraz, choroba a podobne). Uistiť sa môžete pokusom o komunikáciu cez e-mail, sms alebo prostredníctvom inej osoby, ktorá vás pozná oboch.

František Urban

František Urban
Zameriavam sa najmä na prehľadové a analytické články z oblasti najrôznejších technológií a ich vývoja. Nájdete ma takisto pri diagnostike HW a SW problémov.